קורס הנהלת חשבונות – איפה כדאי ללמוד?

קורס בהנהלת חשבונות יכול להיות כרטיס הכניסה שלכם לפיתוח קריירה מסודרת עם מקצוע מבוקש ויציב. הנהלת חשבונות נחשבת כמקצוע חשוב מאוד אשר כל בית עסק זקוק לשירותיו ועל כן הביקוש אליו מאוד גבוה. בשונה ממקצועות שונים, מנהל/ת חשבונות לא זקוקים לתואר ולרוב ניתן בזמן קצר יחסית לסיים את הלימודים ולהתחיל קריירה חדשה. לכן, קורס בהנהלת חשבונות מהווה פתרון מעולה למעוניינים ברכישת מקצוע מבוקש ויציב במינימום זמן.

אז אחרי שהחלטתם שאתם מעוניינים בקורס הנהלת חשבונות כל מה שנותר לכם להחליט זה איפה ללמוד. אז איך מחליטים ומה ההבדל בין הקורסים השונים? 

רמת ההכשרה של מנהל חשבונות- 

מתבלבלים ברמות הסיווג השונות של מנהלי חשבונות? בואו נעשה קצת סדר –
בישראל ישנם מספר רמות לסיווג רמתם של מנהלי החשבונות. הרמה הבסיסית ביותר נקראת מנהל חשבונות סוג 1+2. זוהי הרמה הנמוכה ביותר ותעודה זאת ניתנת ע”י משרד הכלכלה. רמה זאת מתאימה לרוב לבעלי תפקידים שוליים אשר יעזרו לבעל מקצוע בכיר יותר בעבודתם.

הרמה הבא היא מנהל חשבונות סוג 3 – זוהי הרמה המתאים לניהול עסק קטן באופן עצמאי. לרוב, הקבלה לקורס היא רק לבעלי הכשרה 1+2 ולאחר מספר שנות ניסיון. גם תעודה זאת ניתנת ע”י משרד הכלכלה.

הרמה הגבוהה ביותר היא מנהל חשבונות מדופלם –  רמה זו מתאימה לניהול עצמאי של חשבונות בעסק מורכב. 

לחסרי ניסיון ניתן לגשת רק לסוג 1+2 או מנהל חשבונות מדופלם. 

אז איך מחליטים איזה רמה של מנהל חשבונות מתאימה לי? אנחנו ממליצים תמיד ללמוד את הרמה הגבוהה ביותר על מנת שיהיה לכם יתרון בשוק העבודה ותוכלו לרכוש יותר ידע מקצועי. כמו כן, לרוב אין הבדל משמעותי מבחינת שעות הלימוד של הקורסים ברמות השונות. 

אצלנו במכללת IPC ניתנת הכשרה למנהל חשבונות מדופלם מטעם לשכת יועצי המס. 

הכשרות נוספות-

על מנת להגדיל את הסיכויים שלכם בשוק העבודה ואת השכר החודשי מומלץ מאוד ללמוד ביחס עם קורס הנהלת חשבונות גם קורס חשבי שכר. 

חשב השכר עוסק בכל היבטי שכר העובדים וכולל התעסקות בדיני עבודה, משכורות ועוד…

הרמה הגבוהה ביותר של חשב שכר היא חשב שכר מדופלם. מנהל חשבונות אשר יחזיק בנוסף להכשרתו גם הכשרה כחשב שכר מודפלם יוכל להתקבל לתפקידים בכירים בתחום ולהגדיל את השכר החודשי שלו בזכות הכשרתו הכפולה. 

אצלנו במכללת IPC קורס הנהלת חשבונות כולל בתוכו (1+1) גם קורס הנהלת חשבונות על מנת לאפשר לכם את כרטיס הכניסה הטוב ביותר לקריירה חדשה. 

אופן הלימודים-

אפשרויות הלימודים לקורס הנהלת חשבונות מתחלקות ל 3-

  • לימודים פרונטליים בכיתה- מצריך הגעה לכיתה פיזית והתחייבות לשעות קבועות ועלולים להיות הפרעות ועיכובים בעקבות כמות הלומדים בכיתה. 
  • לימודים און ליין בזום- מצריך למידה בשעות קבועות אבל מהבית, עדיין עלולים להיות הפרעות בעקבות כמות הלומדים. 
  • לימודים און ליין היברידיים- שיטת למידה חדשה ומתקדמת בקורס דיגיטלי אשר מאפשר לכם ללמוד 1 על 1 מול מרצה בשיעור מוקלט ודיגיטלי בקצב ובזמן שלכם. 

אנחנו ממליצים על לימודים בסגנון און ליין היברידי כמו במכללת IPC על מנת לאפשר לכם ללמוד בקצב שלכם בלי הפערות ועם יכולת לחזור על החומר כמה פעמים שתצטרכו. כמו כן בשיטה זו ניתן ללמוד בכל זמן ועל פי הזמן שלכם על מנת להפחית את ההפרעה לשגרת היום שלכם. 

אפשרויות תעסוקה-

לאחר סיום קורס בהנהלת חשבונות וחשבות שכר ישנו מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה שונות העומדות בפני הבוגרים. ישנה אפשרות להתחיל כשכיר ולעבוד כמנהל חשבונות ו/או חשב שכר במשרד רואי חשבון/כל חברה אחרת אשר זקוקה לשירותים אלו. מכיוון שכל בית עסק זקוק למנהל חשבונות אז היצע המשרות והגיוון בין כל המשרה הוא רחב מאוד. בנוסף ניתן יהיה לבחור להיות עצמאי ולהעניק שירותים לבית עסק אשר זקוקים לשירות של הנהלת חשבונות וחשבות שכר.

בוגרי מכללת IPC מחזיקים בהכשרה כפולה גם כמנהלי חשבונות וגם חשבי שכר מה שמוסיף על סיכוי הקבלה שלהם למשרות השונות בשוק העבודה.

אז לסיכום, לפני שנרשמים לקורס הנהלת חשבונות מומלץ לבדוק איזו רמה של הסמכה ניתנת בקורס, האם ישנם הכשרות נוספות ביחד עם הקורס אשר יתרמו לכם ואת אופן וסגנון הלימודים של הקורס. מאחלים לכם המון בהצלחה בכל בחירה שתעשו.

הירשמו לקבלת מידע נוסף והרשמה:

אתה קרוב מרחק קליק אחד כדי להתחיל להיות סטודנט אצלנו!

דילוג לתוכן